Ezeregy éjszaka interjúsorozat – Dzsáfár szerepében Ember Márk

Ezeregy éjszaka interjúsorozat – Dzsáfár szerepében Ember Márk

2023. november 3-5. között mutatja be a Pesti Magyar Színház Geszti Péter – Monori András – Tasnádi István EZEREGY ÉJSZAKA című worldmusicaljét, amely kőszínházban elsőként a Hevesi Sándor téri teátrumban látható. A téma az egyik legismertebb és legcsodálatosabb mese az egész világirodalomban. Páratlanul gazdag és színes történet szerelemről, hűségről, örök emberi értékekről, de ravaszságról, cselvetésekről és gyarlóságról is.

Az „Ezeregy éjszaka interjúsorozat” első interjúalanyaként az előadás negatív hősével és annak megformálójával foglalkozunk. Dzsáfár szerepét három csodálatos színész kelti életre, elsőként Ember Márkot láthatja majd a közönség november 3-án, aki ezen a napod debütál a Magyar Színház Nagyszínpadán. (Márk mellett Szatmári Attila és Fellinger Domonkos látható a szerepben!)

A premier előtt beszélgettünk Márkkal a szerepéről és a benne rejlő kihívásokról és lehetőségekről.

Neked ez lesz az első előadásod a Magyar Színházban és rögtön egy kőszínházi ősbemutatóval mutatkozol be, méghozzá egy igazán izgalmas karakter szerepében. Ki is az a Dzsáfár a Te szemszögedből?

E.M.: Egyrészt nagyon örültem, amikor teljesen a semmiből jött ez a megkeresés. Azért is nagy megtiszteltetés ez számomra, mert a Pesti Magyar Színházban eddig csak néző voltam, miközben ez egy csodálatos Színház és remek emberek vannak itt, akikkel nagyon élvezem a közös munkát, jó velük próbálni.

Abban a „szerencsés” helyzetben vagyok, hogy Dzsáfárt szerintem nem nagyon kell bemutatni, mert egy igazán ismert karakter. Ő egy nagyon gonosz ember és éppen ezért izgalmas ezt a karaktert színpadra vinnem. Meg kell találnom egy vérbeli, mindenki által ismert gonosz igazságát és meg kell értenem Őt. Nekünk, színészeknek ugyanis az egyik legfőbb feladatunk, hogy egy negatív szereplőt is úgy mutassunk be, mint egy valódi, létező alakot, valódi gondolatokkal és igazságokkal.

Elég sok esetben alakítottál már negatív karaktert színpadon, így mondhatni van benne gyakorlatod. Szerinted miért van ez?

E.M.: Valamiért gyakran osztanak rám a rendezők vagy írók gonosz karaktereket, főgonoszokat. Igazából nem tudom, hogy ez miért van, mert a való életben igyekszem kevés rossz gondolattal élni a lelkemben. Tagadhatatlan azonban, hogy ha azokat az előadásokat nézzük, amihez Geszti Péternek bármilyen szinten köze volt, akkor voltam már A dzsungel könyvében Sir Kán, A Pál utcai fiúkban az idősebb Pásztor és Áts Feri, s lám, most pedig Dzsáfár lesz ebből…. szerintem valamin el kell gondolkoznom.

 

Hogyan készültél erre a szerepre? Volt esetleg valami, ami miatt más volt ez a mostani feladat, mint az eddigiek?

E.M.: Dzsáfár esetében a fő kérdés a hatalomvágy, így azt kellett megkeresnem, hogy Nekem mit is jelent pontosan és hogyan állok ahhoz a kérdéshez. Ezzel a gondolattal barátkoztam és kutattam.

Mind a két felvonásban központi színrelépéseid vannak, amik viszik előre a történetet és változások sorát idézik elő. Neked van esetleg kedvenc részed?

E.M.: Nagyon szeretem azt a jelenetet, amikor az első felvonás vége előtt Jázmin és Dzsáfár beszélgetnek, mert itt meg tudok mutatni egy kicsit abból, hogy mindamellett, hogy ez a karakter valóban hataloméhes és vágyik az uralkodásra, mégis csak érez valamit Jázmin iránt.

Utolsó mozzanatként nagyon érdekelne, hogy szerinted mi az Ezeregy éjszaka legfőbb üzenete? 

E.M.: Szerintem az a legfőbb üzenete, hogy nagyon veszélyesek az előítéleteink és sokszor esünk abba a csapdába, hogy látunk valamit és azonnal ítélünk. A lustaságunk, hogy nem akarunk valamit jobban megérteni, arra a felszínre visz minket, hogy azonnal ítéljünk.

Az előadásra jegyek IDE KATTINTVA kaphatók!

Szöveg: Farkas Kitti

Képek[1]: Juhász Éva – Pesti Magyar Színház


[1] FIGYELEM! – A felvételek és a képek próbán készültek, a látványelemek csak jelzésértékkel bírnak, az előadás végleges állapotát nem tükrözik!

Ami még érdekelheti

A Pesti Magyar Színház meghallgatást hirdet gyermekeknek!

Érdekel a színház?  Szívesen kipróbálnád tehetségedet egy budapesti nagyszínház színpadán?  Itt a remek alkalom! Keresünk a következő, 2024/25-ös évadra 6-11 éves, jól éneklő, jó mozgású lányokat és fiúkat! A casting többfordulós rendszerben történik....

Bővebben

Különleges hangulatban zajlott a “Jó estét nyár, jó estét szerelem” című darab premierjéhez kapcsolódó sajtótájékoztató a Magyar Színházban.

Az esemény indításaként egyedi oldtimer autóval érkeztek a színház elé a darab főszereplői Jenes Kitti, Kusnyér Anna, Tóth Angelika és a színdarab főszereplője Pásztor Ádám. A színészek jelmezei és a...

Bővebben
Fotó: MH/Török Péter

Kicsi görög, vigyél engem Tanganyikába!

A Magyar Színház Stúdiószínpadán április 26-án bemutatják a Jó estét nyár, jó estét szerelem című musicalt. Cikk írója: Varga Klára Fejes Endre és Presser Gábor Jó estét nyár, jó estét...

Bővebben