Bemutató előadásaink a 2017/18-as évadban

NAGYSZÍNPAD

 

Buzás Mihály – Kirády Attila – Johnny K. Palmer – Paso Doble – Szente Vajk:
SUNCITY – HOLNAP TALI!-MUSICAL  ● musical
Rendező: Szente Vajk
Bemutató: 2017. november 17.

A sorozatból ismert diákok (Soma, Rozi, Lilla, Csabi, Miki és Lara) a tanévzáró után nyári kalandra indulnak a SunCity Fesztiválra. Egy tévedés miatt ugyanabban a balatoni villában kötnek ki, ahol Lilla ikertesvére és baráti köre is bulizni szeretne, akik arra készülnek, hogy dalukkal induljanak a fesztivál himnuszára kiírt pályázaton. A két csapat hamar összerúgja a port, a viszály furcsa helyzeteket teremt, új szerelmek szövődnek, rivális dalos párok állnak össze, akik szintén megméretnék magukat a pályázaton. Vicces szituációk, lélegzetelállító zenés-táncos produkciók fűszerezik a fordulatos, romantikus történetet.
A musical zenéjét A Dal című műsorba írt slágereivel évek óta sikert arató Johnny K. Palmer szerezte. A darab rendezője és a dalszövegek szerzője Szente Vajk.


Friedrich Schiller: ÁRMÁNY ÉS SZERELEM ● dráma
Rendező: Eperjes Károly Kossuth- és Jászai Mari-díjas
Bemutató: 2018. február 16.

Ezt a klasszikus remekművet, a világszínpad egyik legnagyobb hatású drámáját gyakran nevezik a német Rómeó és Júliának. És valóban: Ferdinánd és Lujza története némileg emlékeztet Shakespeare tragédiájára. A herceg nagyhatalmú miniszterének fia egy szép polgárlányba szeret bele, ám a fiatalok szülei nem nézik jó szemmel ezt a kapcsolatot. Sőt, a kényszerűen titkolt, tiltott szerelmet a legaljasabb cselszövésekkel próbálják ellehetetleníteni az udvar csak saját érdekeiket néző intrikusai. A fiatalok éteri szerelmét a lelketlen hatalmi harc felhője árnyékolja be – s hőseink megállíthatatlanul rohannak a tragédia felé. Schiller szomorújátéka a 18. század végén játszódik, ám – mint minden halhatatlan műalkotás – dermesztően érvényes ma is.


KAMARASZÍNPAD

 

Tim Firth: NAPTÁRLÁNYOK  ● vígjáték
Rendező: Tallós Rita
Bemutató: 2017. szeptember 29.

Lassan csordogálnak a tipikus angol nőegylet tagjainak mindennapjai: mindig ugyanazok a dögunalmas előadások a lekvárbefőzés vagy a horgolás technikáiról, mindig ugyanazok a bénán sikerült jótékonysági vásárok, és persze mindig ugyanazok az egyleten belüli intrikák és csipkelődések. Csakhogy egy nap elveszítik egyik taguk férjét, és a közös gyász teljesen megváltoztatja az életüket – elhatározzák, hogy jótékonysági naptárat készítenek. De ezúttal nem a környék híres hídjai vagy tájképei szerepelnek majd a fotókon, hanem ők maguk; hétköznapi, középkorú angol nők, anyák, feleségek – mégpedig meztelenül!
Az igaz történet alapján készült mű mozifilmként már nagy sikert aratott a csodálatos Helen Mirrennel a főszerepben. Magyarországon először a Pesti Magyar Színház tűzi műsorára ezt a páratlanul szép, humánus, a nőket végre igazán komolyan vevő – ugyanakkor hihetetlenül szórakoztató – darabot, parádés szereposztásban!

 

A KÉPMUTOGATÓ – Zenés látványszínház Arany János verseiből
Rendező: Lengyel Ferenc Jászai Mari-díjas
Bemutató: 2018. január 10.

Arany János balladáiból összeállított este alkalom egy invenciózus, minden ízében mai előadásra, amelyben egyaránt szerephez jutnak a színészek, a táncosok, a rockzene, az animáció, a kép, a látvány és a számítógépes technika. A versek ismerős sorai már-már slágerek ez az alap, erre épít az alkotók fantáziája és arra, hogy Arany János bár betöltötte a 200. életévét nem szűnt meg látni minket és írni rólunk. 
A Magyar Színház minden rendelkezésére álló eszközzel segíti a 200 éves kortárs költő mondanivalóját megértetni a mai nézőkkel. Nem riadunk vissza semmitől. Se képtől, se zajtól, se szoftvertől. – Arany imádná!

 

Háy János: UTÁNKÉPZÉS (ITTAS VEZETŐKNEK)  ● keserű komédia
Rendező: Lengyel Ferenc Jászai Mari-díjas
Bemutató: 2018. március 23.

Háy János visszatérő szerzőnk; Házasságon innen, házasságon túl című műve a Magyar Színház egyik legnagyobb sikere. 2018 tavaszán vadonatúj, Budapesten még nem játszott keserű komédiáját, az Utánképzés (ittas vezetőknek) című darabját mutatjuk be. Vagy mondjunk inkább gyomor-keserű komédiát?!
Az Utánképzés ugyanis olyan emberekről szól, akiknek ittas vezetésért elvették a jogosítványát, s háromnapos csoportterápián kell részt venniük. A mai magyar társadalom nagyon (vagy a legkevésbé sem!) jellegzetes alakjai vonulnak fel előttünk: intézetis férfi, olasz-magyar nem-is-annyira-menő csávó, közös képviselő, trendi műkörmös, projektmenedzser, újságíró, munka-alkoholista multis, vendéglátós és persze két pszichológusnő, akik a terápiát vezetik, és akik szintén nem egyszerű figurák! Ismerős arcok, ismerős sorsok és történetek, mégis percről percre meglepik a nézőt!
Egyszerre hihetetlenül szórakoztató és elgondolkodtató kis remekmű ez a darab – abban a két korty ital közötti szünetben, amit úgy hívnak: az Élet.

 


VASFÜGGÖNY MÖGÖTTI JÁTÉKTÉR

Lőrinczy Attila: BALTA A FEJBE ● tragikomédia
Rendező: Horváth Illés
Bemutató: 2018. április 20.

Shakespeare-i tragikomédia piszkos kis magyar környezetben és szereplőkkel. Ám annak ellenére, hogy a Balta a fejbe egy, a kortárs magyar valóságba átemelt III. Richárd-parafrázis, Lőrinczy Attila Richárdjának kevés köze van a Shakespeare-műből ismert, nagy formátumú gazemberhez. A mi főszereplőnk, Ricsi nagystílű intrikus helyett kisszerű, az eseményekkel sodródó, szerencsétlen figura. Egy vesztes. Egy lúzer. És nem az angol királyi udvarból, hanem valamelyik pesti külvárosból, piti vállalkozók, örömlányok és egy borzasztóan terhelt család mellől. Csak egy dolog közös a két Richárdban: mindketten elhatározták, hogy gazemberek lesznek…
Tarantino és Guy Richie találkozása az Avoni Hattyúval Magyarországon!


SINKOVITS IMRE SZÍNPAD

Eugéne Ionesco: SZÉKEK ● abszurd dráma
Rendező: Szabó K. István
Bemutató: 2018. április 27.

Ionesco egyfelvonásosai közül A székek a legkiforrottabb. Tömörségében, egyszerűségében sokatmondó, hallatlanul szuggesztív kis remekmű. Egy tenger övezte kis sziget tornyában él egy nagyon öreg házaspár. A férfi az élete végső igazságát szeretné a világgal közölni, azt a nagy felfedezést, amelynek birtokában, úgy véli, az emberiség megválthatná önmagát. A két szerethető, bogaras öreg hívására a jelentős emberek a világ minden tájáról eljönnek a szigetre. Az érkező vendégek azonban maguk láthatatlanok, csak a színpad telik meg székekkel, amelyeket a házaspár hoz be, hogy leültessék a meghívottakat…
A kommunikáció nehézségeit vagy lehetetlenségét példázó parabola egyszerre megnevettet, megráz, elmélkedésre késztet.