Pedagógus nyílt nap jelentkezés

Jelentkezés az alsós korosztálynak szóló napra, szeptember 17-én, 13:30 – 18:00
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdONgsP-_oawvSpxQGsta6LI7-prJQg-XBNxIUf4YlggMSKMA/viewform?usp=sf_link

Jelentkezés a felsősöknek/középiskolásoknak szóló napra, szeptember 18-án, 13:30 – 18:00
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf9_eq23STwlPryC41LdXQQ-9s94XBCmx4f8hKlShZwS4q76w/viewform?usp=sf_link

Színházi nevelési nyílt nap pedagógusok számára
a Pesti Magyar Színház Drámalabor műhelyében

Miért gyere el?

Érezted már valaha pedagógusként, hogy a diákok úgy járnak iskolába nap mint nap, hogy nem érzik odatartozónak magukat, úgy járnak oda, hogy nem élvezik igazán, és nem is tudnak profitálni belőle? Sőt, olybá tűnik, hogy a jelenség nem csak a diákokat érinti, hanem a pedagógusokat is, vagyis Titeket. A 21. századi kulcskompetenciák, melyek az állampolgári léthez, az egyetemi tanulmányokhoz és a munkaerőpiacon való érvényesüléshez oly fontosak, csak lassú változás folyamányaként kerülnek az oktatásba, és a folyamat nem felülről lefelé indult el, hanem alulról szerveződve történik. Ehhez a változáshoz mintegy támogatóként hozzuk létre a Pesti Magyar Színház Drámalabor műhelyének nyílt napját, mivel hiszünk abban, hogy a sajátélményű, játékalapú módszereknek óriási potenciálja van abban, hogy észrevétlenül fejlesszenek olyan készségeket, melyek bizonyítottan elengedhetetlenül fontosak az állampolgári léthez, az egyetemi tanulmányokhoz és a munkaerőpiachoz – például az agilis szemléletmód, a kreativitás, a kritikus gondolkodás, az együttműködés, a kommunikáció, vagy akár az önismeret.

Mi a célunk?

Elsősorban azt szeretnénk, hogy átélhesd és megtapasztalhasd mindazt, amiket a diákoknak kínálunk a Pesti Magyar Színház Drámalabor műhelyénben. Másodsorban pedig a tanítási napokhoz adunk olyan eszközöket és formákat, amelyeket a formális iskolarendszerben is alkalmazni tudsz.

Mit vihetsz el magaddal?

A tarisznyádba kerülhetnek:

  • módszertani ismeretek foglalkozástervezéshez és foglalkozásvezetéshez
  • a műfajban használatos formák, tanári attitűdök, különös tekintettel a színházpedagógia gyakorlatáról, annak osztálytermi felhasználásának lehetőségeiről
  • formák, eszközök, úgynevezett konvenciók a diákok interaktív bevonásához, közösen elemezve ezek előnyeit és kihívásait

Mire számíthatsz?

  • Játékalapú helyzetgyakorlatokat fogunk közösen működtetni, melyek az egyszerű szabályjátékoktól a komplex improvizációig lehetőséget adnak arra, hogy mindezeket a saját osztálytermedben is kipróbálhasd és alkalmazd. Ezáltal más megélést és keretrendszert tudsz adni a tanóráknak, melyben, mint pedagógus akár más szerepbe is bújhatsz és a diákokat is más köntösbe bújtathatod azért, hogy elmélyülten dolgozzatok fel társadalmi kérdéseket, az osztályon belül létrejött problémákat, esetleg vitatott pontokat, melyben nincs egyetértés az osztályon belül.
  • Valamint eszközt és inspirációt kapsz egy adott színházi előadás iskolai keretek közötti feldolgozására.
  • Továbbá megismerhetsz és elsajátíthatsz osztálytermi feldolgozó játékokat, melyek fejlesztik az együttműködést, az egymás iránti empátia fejlődését, elősegítik a kritikus gondolkodást, valamint fejlesztik a verbális és non-verbális kommunikációt

Mennyi időt fog igénybe venni?

Összesen 2 x 4,5 óra időtartamban valósul meg a két műhelyfoglalkozás. Az egyik alkalmat kisiskolásokat tanító pedagógusoknak szánjuk, míg a másik alkalmat felsősökkel, illetve gimnazistákkal dolgozó pedagógusoknak ajánljuk.

Mikorra írjam be a naptáramba?

2022. 09. 17-én és 18-án, 13:00-tól 18:00-ig

Hova menjek?

A Pesti Magyar Színház ART-JÁRÓ termébe, mely a 7. kerület Dob és Izabella utca sarkán található.


A két nap részletesebben

Alsós korosztálynak szóló műhelyfoglalkozás: 2022.09.17. 13:00-18:00

I.  Saját élményű drámajátékos foglalkozás

Bemelegítő, ismerkedésre és együttműködésre épülő játéksor. Olyan szabályjátékok ismertetése, melyeket osztálytermi körülmények között is bármikor alkalmazni lehet.

II.  Astrid Lindgren: Harisnyás Pippi című előadáshoz kapcsolódó feldolgozó foglalkozás

A foglalkozás a kortársak közösségi élethelyzeteire, a benne rejlő konfliktusokra, és az általuk is megélt gyermek-felnőtt (szülő-gyerek, ill. pedagógus-gyerek) viszonyrendszereire fókuszál. Az alkalom során non-formális és drámás eszközökkel fejlesztjük az ön- és társismeret, valamint az egymás iránti érzékenységet és az empátiát. Ezenkívül körbejárjuk az oktatási rendszerbe való beilleszkedés kihívásait és a szabálykövetés jelentősségét.

Korosztály: 6-10 éves korosztály (1-4. osztálynak ajánlott)

Az előadásról bővebben itt olvashat: http://pestimagyarszinhaz.hu/harisnyas-pippi/

III.  A foglalkozás közös átbeszélése, értékelése

IV.  PITCH – A színház szervezési munkatársainak ismertetője, Q&A, lezárás


Felsős és Gimnazista korosztálynak szóló műhelyfoglalkozás: 2022.09.18. 13:00-18:00

I.  Rojik Tamás; Szivák-Tóth Viktor: Szárazság című színházi nevelési előadás megtekintése

A történet 2052-ben, Magyarországon játszódik. A világot a technika magas szintje, valamint a természeti kincsek veszélyeztetettsége jellemzi. Az élet nagy része robotizált, szigorú szabályokhoz kötött. Főszereplőnk, Dani élete teljesen felfordul, amikor ráébred arra, hogy a világban uralkodó baj sokkal nagyobb annál, mint amit a társadalom láttatott vele. Osztálytársa, Anikó válik a szövetségesévé, s együtt indulnak meg egy változásokkal teli úton.

Korosztály: 12-16 éves korosztály (7-10. osztálynak ajánlott)

Mi történik a programon?
• A foglalkozás a klímaváltozás problémájával foglalkozik mentálhigiénés és társadalmi következményeit is vizsgálva drámás és színházi formákkal kísérletezve.

Az előadásról bővebben itt olvashat: http://pestimagyarszinhaz.hu/tie-szarazsag/

II.  BESZÉLGETÉS AZ ALKOTÓKKAL, ROJIK TAMÁS íróval; SZIVÁK-TÓTH VIKTOR rendezővel; valamint a SZÍNÉSZEKKEL

Témaválasztásról, dramaturgiáról, az előadás tapasztalatairól
Beszélgetésvezető: Lévai Barbara

III.  SZÍNHÁZPEDAGÓGIAI FOGLALKOZÁS

színházi jellegű munkaformák felmutatása és kipróbálása

IV.  A foglalkozás közös értékelése

V.  PITCH – A színház szervezési munkatársainak ismertetője, Q&A, lezárás


Kinek ajánljuk a színházi műhelyt?

Olyan tanári diplomával, és a köznevelés terén szerzett szakmai tapasztalattal rendelkező pedagógusoknak, akik szeretnék megismerni a színházi nevelés eszközeit és módszereit.

Hogyan tudok jelentkezni?

Az alábbi űrlap kitöltésével válik véglegessé a jelentkezés:

Jelentkezés az alsós korosztálynak szóló napra, szeptember 17-én, 13:30 – 18:00
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdONgsP-_oawvSpxQGsta6LI7-prJQg-XBNxIUf4YlggMSKMA/viewform?usp=sf_link

Jelentkezés a felsősöknek/középiskolásoknak szóló napra, szeptember 18-án, 13:30 – 18:00
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf9_eq23STwlPryC41LdXQQ-9s94XBCmx4f8hKlShZwS4q76w/viewform?usp=sf_link

Várjuk Önt szeretettel,

a DrámaLabaor csapata