Házasságon innen, házasságon túl

Házasságon innen, házasságon túl

Jegyvásárlás

Háy János
HÁZASSÁGON INNEN, HÁZASSÁGON TÚL

– házasságdráma –

Ősbemutató: 2008. november 22.
Az előadás időtartama 1 óra 45 perc.

16 éven felülieknek ajánljuk.

 Szereplők:

FÉRFI (Feri) BEDE-FAZEKAS SZABOLCS
FÉRJ (Laci) TÓTH SÁNDOR
ÜGYVÉD (Gábor) KÁLID ARTÚR
PSZICHOLÓGUS (Jóska) FILLÁR ISTVÁN Jászai Mari-díjas
BARÁT (Gyuri) RANCSÓ DEZSŐ
NŐ (Kriszta) RUTTKAY LAURA Jászai Mari-díjas
M. SIMON ANDREA
FELESÉG (Erzsi) SOLTÉSZ BÖZSE Jászai Mari-díjas
MÁSIK FELESÉG TÓTH ÉVA
SZERETŐ (Andrea) BENKŐ NÓRA
BARÁTNŐ (Kati) HAUMANN PETRA
ÖREG NÉNI (Marika néni) CSERNUS MARIANN
Jászai Mari- és Kossuth-díjas, Érdemes művész
KUTYÁS NŐ DÁNIEL VALI
LÁNY FRANK ÁGNES

Dramaturg: GECSÉNYI GYÖRGYI
Dí­szlettervező: PINCZÉS ISTVÁN
Jelmeztervező: TORDAI HAJNAL Jászai Mari-díjas, Érdemes művész
Ügyelő: SIPOS CSABA
Súgó: TÓTH LOVÁSZ MÓNIKA
Rendezőasszisztens: LÉVAI ÁGNES

Rendező: PINCZÉS ISTVÁN Jászai Mari-díjas

Az íróról >>

Férfiak és nők, férjek és feleségek, barátok és barátnők. A barátok sörözőben beszélgetnek. A nők a kozmetikusnál. Szeretők titkos randevúkon, házastársak pedig otthon vagy úton, útközben. Ismerős szereplők, ismerős helyszí­nek és ismerős beszélgetések. A téma örökzöld: a boldogságot keresi mindenki. Ki házasságon innen, ki házasságon túl. Aki még innen van, belülre vágyik, aki benne van, másfelé kacsingat. És recept nincs, igen, mindenki másképp csinálja…

Háy János Házasságon innen, házasságon túl cí­mű darabja megkapó őszinteséggel, helyenként ellenállhatatlan iróniával tart tükröt elénk. És ha a kép kicsit torz, nem biztos, hogy a tükröt kell okolnunk…

* * *

Egyszer mindenki kimondja: együtt, veled.
Egyszer mindenki benne volt, vagy épp benne van.
Lehetsz férj, feleség, szerető. De lehetsz egyszerre kettő.
Sorsszerűek a szerepek, vagy felülí­rhatók?


BESZÉLGETÉS PINCZÉS ISTVÁN RENDEZŐVEL


“A Háy-drámák a mai életünknek egy nagyon egyéni szemszögből megmutatott látleletét adják. Hitelesek, valóságosak a figurái, és miközben vegyí­ti a tragédia és a komédia stiláris elemeit, olyan fantasztikus nyelvi stí­lusban beszélnek, hogy már-már abszurddá válnak a szituációk. Olyan mondatfűzéseket, hiányos mondatokat ad a szereplők szájába, amitől a valóságos, hétköznapi magyar nyelvnek egy művészivé stilizált, sűrí­tett változatát kapjuk, mégsem idegen, mégsem hangzik mesterkéltnek. Ezt az arányt nagyon nehéz eltalálni…”

Interjú Kálid Artúrral – Kálid Artúr számító ügyvédet alakít a Magyar Színházban